Niskokaloryczna żywność w zdrowej kuchni

zdrowa pomarańcza„Zero kalorii” oznacza w praktyce, że ilość energii przeznaczona na trawienie jest wyższa, niż energia z trawionego pokarmu. Poniższe zestawienie zawiera produkty, które mają wspaniałe wartości odżywcze z bardzo małą liczbą kalorii i są doskonałym wyborem w diecie niskokalorycznej.

1. Seler jest na początku listy ze względu na wysoką gęstość celery_12wody i dużą zawartość błonnika. Znakomicie obniża ciśnienie krwi, a dzięki zawartości luteiny znakomicie wpływa na dobrą kondycję oczu i zapobieganie nowotworom.

Liczba kalorii na 100 gram porcji: 16

2. Pomarańcze są nie tylko bogate w witaminę C, ale mają bardzo mało kalorii w porównaniu do innych owoców. Badania wykazały, że pomarańcze mogą obniżyć uszkodzenia DNA i bardzo wspomagają układ odpornościowy.

Liczba kalorii na 100 gram porcji: 47

3. Kapusta jest doskonałym źródłem błonnika, witaminy C i potasu. Ponadto, ma właściwości zapobiegawcze nowotworom jelita grubego, pęcherza i raka prostaty.

Liczba kalorii na 100 gram porcji: 25

4. Szparagi dostarczają grupę istotnych witamin, zwłaszcza witaminę B. Są również bogate w kwas foliowy, który jest ważny dla przyszłych mam i zdrowego serca.

Liczba kalorii na 100 gram porcji: 20

20-zero-calorie-foods-to-help-you-maintain-healthy-weight25. Buraki są znane jako doskonałe źródło żelaza i przeciwutleniaczy. Poleca się je na surowo w smoothies, gotowane w wodzie lub na parze, albo grillowane.

Liczba kalorii na 100 gram porcji: 43

6. Ogórek musiał znaleźć się na tej liście ze względu na dużą zawartość wody. Pomaga utrzymać organizm nawodniony, wypłukuje toksyny i zawiera przyjazne dla skóry i oczu minerały.

Liczba kalorii na 100 gram porcji: 16

7. Wycisnąć sok z cytryny do szklanki z wodą i wypić to pierwsza rzecz, jaką powinniśmy robić rano. To najzdrowszy sposób, aby oczyścić organizm z toksyn i dostarczyć wielką ilość witamin, oraz zdrowo chudnąć.

Liczba kalorii na 100 gram porcji: 29

8. Kalafior działa przeciwzapalne, doskonale wpływa na układ sercowo-naczyniowy i trawienny.

Liczba kalorii na 100 gram porcji: 25

AKTYWNIE I ZDROWO: zobacz ile korzyści mamy dla Ciebie!

9. Arbuz doskonale smakuje, zaspokaja pragnienie i ma bardzo mało kalorii. Pobudza przemianę materii i wypłukuje toksyny z organizmu, korzystnie wpływa na skórę i oczy.

Liczba kalorii na 100 gram porcji: 30

10. Jabłka to wspaniały dodatek do diety niskokalorycznej. Są one pełne witamin, błonnika i przeciwutleniaczy.

Liczba kalorii na 100 gram porcji: 52

11. Cebula jest bardzo dobrym źródłem manganu, biotyny, witaminy B6, miedzi, witaminy C, błonnika, fosforu, potasu, kwasu foliowego i witaminy B1. Dzięki temu znakomicie wpływa na prawidłowe funkcjonowanie układu trawiennego, jak również na kondycję skóry i oczu.

Liczba kalorii na 100 gram porcji: 40

12. Marchew daje najlepsze efekty dla naszego zdrowia i kondycji, kiedy zjemy ją surową lub zrobimy z niej sok. Również20-zero-calorie-foods-to-help-you-maintain-healthy-weight9 gotowana marchew jest wartościowa – gotowanie zwiększa poziom beta-karotenu, który jest typem antyutleniacza. Nasz organizm przetwarza beta-karoten w witaminę A, która jest dobra dla wzroku, skóry, włosów, reprodukcji i wielu innych funkcji organizmu.

Liczba kalorii na 100 gram porcji: 41

13. Brokuły mają wielki wpływ na systemy detoksykacji ciała i wpływa na obniżenie cholesterolu. Zawiera witaminy A, C, kwasu foliowy i wapń.

Liczba kalorii na 100 gram porcji: 34

14. Brukselka jest bogata w witaminę C, witaminy K oraz kwasu tłuszczowego omega-3. Świetnie wpływa na odporność i zdrowe odchudzanie.

Liczba kalorii na 100 gram porcji: 43

15. Cukinia ze względu na wysoką zawartością potasu wyjątkowo wpływa na działanie serca.

Liczba kalorii na 100 gram porcji: 17

16. Pomidory są bogate w kwas alfa-liponowy, likopen, cholinę, kwas foliowy, beta-karoten i luteinę. Te przeciwutleniacze chronią przed uszkodzeniem komórek ciała. Znakomicie wpływają na oczy i przeciwdziałają nowotworowi prostaty.

Liczba kalorii na 100 gram porcji: 17

17. Grejpfrut znany jest ze swoich doskonałych właściwości utrzymujących pod kontrolą właściwy metabolizm, oraz z wysokiej zawartości witaminy C.

Liczba kalorii na 100 gram porcji: 42

Jeśli starasz się utrzymać zdrową wagę, dbać o skórę, oczy i odporność, to włączenie powyższych owoców i warzyw do codziennej diety nie tylko dostarczy Ci niezbędnych witamin i minerałów, ale także zwiększy metabolizm i pomogą w walce przeciwko chorobom i stanom zapalnym. Z pewnością pomogą Wam one zmienić nawyki żywieniowe na lepsze i zdrowsze.